Soveli

SoveLi - Tervetuloa mukaan liikkumaan ja liikuttamaan!

Soveltava Liikunta SoveLi ry on valtakunnallinen liikuntajärjestö, jonka päätoimintamuoto on yhteistyö. SoveLi on viestivä vaikuttaja ja kehittäjä, joka tarjoaa koulutus-, asiantuntija- ja viestintäpalveluja. Tavoitteena on, että pitkäaikaissairaiden ja vammaisten ihmisten mahdollisuudet terveyttä edistävään liikuntaan ja aktiiviseen elämäntapaan paranevat.

SoveLissa on jäsenenä 17 valtakunnallista kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestöä. Jäsenet ja niiden 1 107 paikallisyhdistystä ovat aktiivisia liikunnan toimijoita ja kumppaneita.

Soveltava Liikunta SoveLi ry - Yliopistonkatu 31, 20100 Turku - www.soveli.fi

SoveLin julkaisut

Liikunnan yhteyshenkilö Aivoliitossa:

Virpi Lumimäki, liikuntasuunnittelija
Rovaniemen aluetoimisto
Korkalonkatu 18,
96299 Rovaniemi
virpi.lumimaki@aivoliitto.fi

Soveli-lehti

Lehti käsittelee ajankohtaisia soveltavan liikunnan asioita pitkäaikaissairaiden ja vammaisten liikkujien näkökulmasta. Lehti on suunnattu kansanterveys- ja vammaisjärjestöjen liikunnan toimijoille, terveys- ja liikunta-alan ammattilaisille sekä alan päättäjille.

Lue Soveli-lehti

SoveLi-info

Uutiskirje SoveLi-info sisältää ajankohtaista asiaa muun muassa soveltavasta ja terveyttä edistävästä liikunnasta sekä SoveLin toiminnasta. Info on suunnattu ensisijaisesti SoveLin jäsenjärjestöille ja niiden paikallisyhdistyksille, mutta kaikki kiinnostuneet voivat liittyä jakelulistalle.

Lue viimeisin SoveLi-info

RSS Syöte >> Sovelin.fi uutiset

Rahapelituottojen väheneminen tulee kompensoida täysimääräisesti valtion budjettivaroista ja fyysisen aktiivisuuden edistämisen resurssitarpeet tulee huomioida poikkihallinnollisesti (18.5.2020)

Valtion liikuntaneuvosto nostaa lausunnossaan julkisen talouden suunnitelmasta 2021-2024 esiin toimintarajoitteisten henkilöiden liikkumisen vähenemisen koronaviruspandemian aikana.

Liikkeelle luontoon -haaste 6.6. omassa lähimaastossa (15.5.2020)

Metsäretkelle paistamaan tikkupullaa laavulla tai popcornia Trangialla! Soveltavaa liikuntaa toteuttavat järjestöt haastavat kaikki luontoon kesäkuussa.

SoveLin kaksikielisen Anpassad motion i tvåspråkiga kommuner -hankkeen kolmas vuosi käynnistyi (4.5.2020)

Viimeisen hankevuoden aikana toiminta juurrutetaan hankekuntiin.

SoveLi ry:n kevätkokous toteutettiin etänä (4.5.2020)

Kokouksen yhteydessä kuultiin STEAn avustusvalmistelijaa.

Erityisliikunnanohjaaja – Kohti soveltavan liikunnan kehityskumppanuutta -hanke käynnistyy (29.4.2020)

Hankkeessa etsitään uusia malleja erityisliikunnanohjaajantyön toteuttamiseksi.

Webinaari Soveltavan liikunnan ja vammaisurheilun verkkokoulutuksen hyödyntämisestä 6.5. (28.4.2020)

Tutustu siihen, miten lajiliitot, oppilaitokset tai muut organisaatiot voivat hyödyntää koulutusta omiin tarpeisiinsa.

Ideoi soveltava Unelmien liikuntapäivä 10.5. (2.4.2020)

Liikuntapäivä toteutetaan tänä vuonna sosiaalisen median kampanjana.

Soveltavaa liikuntaa koronaviruksesta huolimatta (25.3.2020)

Soveltavasti liikkuvien liikuntaa ja hyvinvoinnin ylläpitämistä ei tulisi unohtaa edes poikkeusoloissa.

SoveLin toiminta koronaviruspandemian aikana (25.3.2020)

Kevätkokous järjestetään 23.4. etäyhteydellä.

Soveltavan liikunnan symposio 3.9.2020 (25.3.2020)

Symposio järjestetään ensimmäistä kertaa webinaarina