Puheenjohtajan terveiset syksyyn

31.8.2024

Kesä on kääntymässä hiljalleen syksyyn ja yhdistyksen harrasteryhmät aloittavat toimintansa. Kaikkiin ryhmiin mahtuu vielä osallistujia. Kannattaa tulla mukaan, jos vain jokin toiminnoista tuntuu kiinnostavalta.

Meillä kävi kesällä vieraana bussilastillinen Pirkanmaan AVH-yhdistyksen väkeä. Oli tosi mukava tavata toisen, lähes samankokoisen yhdistyksen jäseniä, ja vaihtaa ajatuksia yhdistystoiminnasta. Saimme molemmat varmasti paljon mietittävää toistemme tavasta toimia. Huomasimme meillä olevan paljon yhteistä ja paljon samoja huoliakin, mutta saimme myös uusia ideoita. Seuraavaksi meille on tulossa kylään Satakunnan yhdistys syyskuun lopussa. Mielenkiinnolla odotamme tätäkin vierailua.

Edelleen vietämme yhdistyksen juhlavuotta. Yhdistyksemme on toiminut 50 aktiivista vuotta. Toisin kuin muilla Aivoliiton AVH-yhdistyksellä, meillä on alusta asti ollut paljon erilaisia toimintaryhmiä, kerhoja, kuoro, teatterimatkoja, risteilyjä jne. Se tuntuu erottavan meidät positiivisella tavalla joistakin muista yhdistyksistä ja tätä toimintatapaa on syytä jatkaa. Toki tarvitsemme edelleen uusia aktiivisia jäseniä, jotka haluavat toimia vapaaehtoisina ryhmänvetäjinä. Eli jos sinua kiinnostaa toimiminen jonkun harrastusryhmän ohjaajana tai vetäjänä, (vaikka jonkun uudenkin) niin ota rohkeasti yhteyttä hallituksen jäseniin.

Teimme Aivoliiton liittovaltuustolle aloitteen Aivoterveys-lehden palauttamista paperilehdeksi. Aloitteessa oli mukana muitakin yhdistyksiä, mutta esitys valitettavasti ei tuonut toivottua tulosta.
Aivoliitto kuitenkin lähettää sähköisesti jäsenkirjeet kaikille jäsenille kerran kuussa, sieltä löytyy paljon hyvää tietoa erilaisista hankkeista ja muista aktiviteeteista, joihin kaikki jäsenet voivat osallistua.

Syksyn aurinkoisia päiviä odotellessa

Ann-Mari Veneskoski, puheenjohtaja